U proteklom periodu naše Ministarstvo je zaprimilo veći broj prijava građana koje se odnose na prevare putem interneta. Prema prijavama, najčešči slučajevi se manifestuju kroz slanje poruka (putem Vibera, Facebooka i sl.) ili poziva od strane nepoznatih osoba, koje traže od građana da im dostave podatke sa bankovnih kartica (broj kartice sa prednje strane, kao i brojeve sa zadnje strane kartice – CV/CVC), što omogućuje istim da izvrše nedozvoljeno skidanje novca sa računa građana.

 

U nekim slučajevima građani su prijavili da su ih kontaktirale nepoznate osobe, predstavljajući se između ostalog i kao službenici banke, koji su tražili da im se dostave podaci sa bankovne kartice, kako bi im se mogla uplatiti sredstava kao poklon bon od banke, ili neke druge nagrade i pokloni.

Također, evidentirani su i slučajevi gdje se tražilo od građana da potvrde svoje podatke sa bankovne kartice, predstavljajući to kao redovno ažuriranje podataka, a sve u cilju vršenja navedenih prevara.

U ovakvim i sličnim situacijama građani veoma često budu prevareni i daju navedene podatke i na taj način omoguće prevarantima da im skinu novčana sredstva sa njihovih računa.

U cilju sprečavanja navedenih prevara, upozoravamo građane da strogo čuvaju podatke sa svojih bankovnih kartica, jer jedino na takav način mogu zaštiti novčana sredstva na računima i spriječiti prevarante u njihovim namjerama. Isto tako, prilikom plaćanja bankovnom karticom, građani trebaju biti posebno oprezni, kako bi se zaštitili od eventualnih zloupotreba.

U saradnji sa nadležnim tužilaštvom službenici policije u okviru svojih nadležnosti poduzimaju zakonom propisane mjere i radnje na rasvijetljavanju ovakvih i sličnih prevara, kao i na procesuiranju njihovih počinalaca.

 

(MUP SBK)