Nestlé, najveći svjetski proizvođač hrane i pića, predstavio je svoje poslovne rezultate za 2021. godinu. U godini u kojoj se suočavamo sa stalnim izazovima vezanim za pandemiju i novim izazovima uzrokovanim ograničenjima u lancu snabdijevanja, kompanija Nestlé je uspjela da nastavi sa poboljšanjem organskog rasta koji je dosegao 7,5% s realnim internim rastom (RIG) od 5,5% i cijenama od 2,0%.
Rezultat je to kontinuirane fokusiranosti na dugoročnu strategiju kompanije. U 2021. napravljen je iskorak na putu organske ishrane, a kompanija je osigurala prvo mjesto u Indexu pristupa ishrani globalnih prehrambenih kompanija. U januaru je Nestlé najavio i novi inovativni plan za suočavanje sa rizicima dječijeg rada u proizvodnji kakaa. Rezultate za 2021. godinu donosimo u nastavku:
- Organski rast dostigao je 7,5%, sa stvarnim unutarnjim rastom od 5,5% i rastom cijena od 2,0%. Rast je podržan održivim zamahom u maloprodaji, stalnim oporavkom kanala izvan kuće, povećanjem cijena i tržišnog udjela.
- Ukupna prijavljena prodaja povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF (2020. godina: 84,3 milijarde CHF).
- Deviznom poslovanju prodaja je pala za 1,3%. Neto prodaja imala je negativan uticaj od 2,9%.
- Interno usklađena profitna marža (UTOP) iznosila je 17,4%, smanjivši se za 30 baznih bodova. Profitna marža (TOP) smanjena je za 290 baznih bodova na 14,0% na izvještajnoj osnovi.
- Usklađena zarada po dionici porasla je za 5,8% u stalnoj valuti i za 5,1% na izvještajnoj osnovi na 4,42 CHF. Zarada po dionici porasla je za 41,1% na 6,06 CHF na izještajnoj osnovi.
- Slobodni novčani tok smanjio se za 14,9% na 8,7 milijarde CHF, odražavajući privremeno veće kapitalne izdatke i nivoe zaliha.
- Odbor predlaže dividendu od 2,80 CHF po dionici, što predstavlja 27 godina uzastopnog rasta dividende. Ukupno je 13,9 milijardi CHF vraćeno dioničarima u 2021. godini, kombinacijom otkupa dividendi i dionica.
- Ostvaren je kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem. Rotacija vrijednosnih papira unutar portfelja za postizanje ciljeva, koja traje od 2017. godine, sada iznosi oko 20% ukupne prodaje za 2017. godinu.
- Predviđanja za godinu: Očekuje se kontinuirani organski rast prodaje od oko 5% i osnovne operativne marže trgovanja između 17,0% i 17,5% i porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.
- Srednjoročna predviđanja: Očekuje se održiv srednji jednocifreni organski rast prodaje, kao i nastavak umjerenog poboljšanja osnovne operativne profitne marže trgovanja. Također se očekuje stalno i oprezno raspoređivanje kapitala i poboljšanje kapitalne efikasnosti.
-U 2021. godini ostali smo usredotočeni na provedbu naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima globalnog lanca snabdijevanja. Naš organski rast bio je snažan, s povećanjem tržišnog udjela, nakon disciplinirane provedbe planova, brzih inovacija i povećane digitalizacije. Ograničili smo uticaj izuzetne inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cijena. Naš snažan temeljni rast zarade po dionici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrijednosti. Cijeli Nestlé tim je pokazao izuzetnu ustrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju. – izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.
-Osvrćući se na godišnje rezultate za 2021. godinu, Nestlé je u sjevernojadranskoj regiji ostvario pozitivne rezultate u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, završivši godinu sa 7,3% zdravog rasta. Pored sigurnosti naših zaposlenih i kontinuiteta poslovanja, bili smo fokusirani na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili smo više od CHF 215.000 za donacije. Uspjeli smo ojačati snažno vodstvo s brendom NESCAFÉ na ukupnom tržištu kafe. Purina i Nestle Professional je zabilježila dvocifreni rast, kao i kafa koja se približava dvocifrenom rastu. Pandemija COVID-19 nije usporila napredak kompanije i Nestlé je ostao fokusiran na održivost, te odlučan u postizanju smanjenja neto stope emisija stakleničkih plinova na nulu do 2050. godine.“ – rekao je Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za Bosnu i Hercegovinu.
Evolucija Nestlé portfelja se nastavila, s fokusom na kategorije s atraktivnim mogućnostima rasta i diferenciranom ponudom. Jedna od kategorija koje su najviše pridonijele organskom rastu bila je kafa, potaknuta izuzetno povoljnom okruženju za tri glavna brenda – Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dosegnula 3,1 milijardu CHF, generirajući više od 1 milijarde CHF inkrementalne prodaje u usporedbi s 2018.
Zona Europa, Bliski istok i Sjeverna Afrika (EMENA)
- 7,2% organskog rasta: 6,0% RIG; 1,2% cijena.
- Zapadna Europa zabilježila je srednji jednocifreni organski rast uz snažan RIG i blago pozitivne cijene, dok su srednja i istočna Europa zabilježile dvocifreni organski rast, uz snažan RIG i pozitivne cijene.
- Bliski istok, Sjeverna Afrika, Turska i Izrael izvijestili su o visokom jednocifrenom organskom rastu, uz uravnotežen doprinos RIG-a i cijena.
Cijeli izvještaj možete pročitati na nestle.com.