Bosanski ćevapi ili ćevapčići četvrti su na listi najboljih jela internetske stranice Taste Atlas, odmah iza italijanskih špageta aljo-e-oljo i parmiđana te libanskog manakiša. Kako se navodi na ovoj stranici, koja rangira najbolje svjetske delicije, u BiH se mogu probati tri vrste bosanskih ćevapa: sarajevski, travnički i banjalučki.

 

 

Iako je naša zemlja nadaleko poznata po ćevapima, posebno Sarajevo, ova delicija uopće nije brendirana kako bi se mogla turistički promovirati.

Za razliku od naše zemlje, to su uradili Hrvatska i Slovenija. Grad Dubrovnik, prije nego što je Hrvatska pristupila EU, zasebno je brendirao bosanske ćevape i dodao ih na gastronomsku ponudu.

Čak i turisti koji su posjetili Sarajevo, na najpopularnijoj stranici za putovanja TripAdvisor, preporučuju naš glavni grad navodeći ćevape kao jelo radi kojeg se rado vraćaju.

Iz Udruženja kuhara BiH kazali su nam da će se u 2019. godini ozbiljno pozabaviti ovim pitanjem.

– Krajnje je vrijeme da nakon Slovenije i Hrvatske brendiramo ono što je naše. Već smo formirali tim koji će inicirati brendiranje ćevapa – kazao nam je Nermin Hodžić, predsjednik Udruženja.

Naša zemlja nadaleko je poznata po još mnogim delicijama koje još nisu brendirane, i to je pravi nedostatak, smatra profesor Enes Kujundžić, autor knjige „Sofra: Starinsko bosansko kulinarstvo iz kulturološke perspektive“.

– I ćevapi su dio jedne kuhinje koja nije brendirana, a nadaleko je poznata. Nažalost, kada govorimo o ćevapima, trebamo se sjetiti i drugih delicija i zaštititi ih kao svoje blago – rekao je profesor Kujundžić.

Jedan od ugostitelja koji smatraju da bi trebalo brendirati ovaj proizvod je i Tarik Hodžić, koji ima ćevabdžinicu na Baščaršiji.- Veoma je bitno da brendiramo ćevap kao autohtoni bh. proizvod. Tako ga možemo sačuvati za buduće generacije – kazao je Hodžić.

 

(Dnevni avaz)