U Zenici je danas počela trodnevna obuka iz inkluzivnog obrazovanja na temu “Razvijanje kompetencija stručnih savjetnika Pedagoškog zavoda i stručnih saradnika osnovnih škola za izradu individualnih obrazovnih programa”, a u organizaciji Pedagoškog zavoda Zenica i podršku Federalnog ministarstva za obrazovanje i nauku.
Učesnici obuke su stručni savjetnici Pedagoškog zavoda Zenica koji rade s nastavnicima te stručni saradnici defektolozi, psiholozi i pedagozi iz osnovnih škola Zeničko-dobojskog kantona. Osnovni cilj obuke je razvijanje kompetencija i osposobljavanje za izradu individualnih programa za djecu koja su u inkluziji.
-Naša želja je da svako dijete sa posebnim obrazovnim potrebama ima svoj individualni program. Pedagoški zavod je na raspolaganju školama za vršenje edukacije kako bismo omogućili da naši savjetnici i saradnici steknu ključne kompetencije, kazala je direktorica Pedagoškog zavoda Zenica, Aida Salkić.
Na trodnevnoj obuci je planirano učešće profesora Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, na kojem se educiraju asistenti u nastavi za rad s učenicima s teškoćama u razvoju, kao i predstavnika JU Škola za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju osoba sa poteškoćama u psiho-fizičkom razvoju Zenica, radi moguće podrške ove ustanove redovnim osnovnim školama. Smijernice za dalji rad sa djecom polaznicima će dati i profesorice sa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli.
U Zeničko-dobojskom kantonu ima oko 400 djece koja imaju posebnu obrazovnu potrebu i potrebu za asistentima u nastavi, a jedan broj učenika trebaju individualni obrazovni program ili prilagodbu metoda i rada u nastavi.
-Imamo učenike u rasponu oštećenja vida, sluha, govora, postoje učenici koji ne mogu usvojiti čitanje i pisanje do učenika koji imaju smanjene intelektualne sposobnosti i njima je potreban jedan od ovih načina individualizacije, a to je izrada individualnih obrazovnih programa, kazala je Amila Herceg-Hodžić, savjetnica za inkluzivno obrazovanje u Pedagoškom zavodu Zenica.
Spahija Kozlić, ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport, rekao je da su u oblasti inkluzije napravljeni značajni iskoraci u ZDK-u. Napravljen je pravni okvir, realiziran niz edukacija, a prošle godine je u saradnji sa Službom za zapošljavanje ZDK angažirano 20 asistenata za rad sa djecom sa posebnim potrebama.
-Tokom ove školske godine imamo između 36 i 40 asistenata za rad sa djecom sa posebnim potrebama, a u narednom periodu ćemo tragati za modelima većeg angažmana asistenata. Procjene su da za angažman asistenata za svih 400 djece treba osigurati oko 4 miliona KM, rekao je ministar Kozlić.