Kebab, jedno od omiljenih jela u Bosni i Hercegovini, doživljava nevjerojatan procvat. Povodom Svjetskog dana kebaba, koji se ove godine obilježava 14. jula, Glovo, platforma koja omogućuje pristup različitim vrstama proizvoda i jela na zahtjev kupaca, predstavlja trendove potrošnje ovog popularnog jela na lokalnom tržištu u protekloj godini.

 

Prema Glovo podacima, kebab je postao pravi hit među Bosancima i Hercegovcima, pri čemu je potrošnja porasla za nevjerojatnih 122% u 2022. godini, što je četvrti najveći rast u regiji Jugoistočne Europe.

Samo u prošloj godini, širom Bosne i Hercegovine dostavljeno je gotovo 140.000 porcija kebaba, što znači da je u prosjeku jedan kebab dostavljan gotovo svake 4 minute. Ovi impresivni brojevi ukazuju na ljubav i popularnost ovog specijaliteta među građanima Bosne i Hercegovine.

Kebab je najpopularniji izbor među ljubiteljima orijentalne kuhinje i najčešće je izbor za ručak. Najzanimljiviji podaci o potrošnji kebaba u 2022. godini otkrivaju da su građani najviše kebaba konzumirali u zimskom periodu, pa je decembar zabilježio najveću potrošnju kebaba od 10,6%, a prethodili su mu oktobar i novembar sa također visokim procentima potražnje.

Što se tiče raspodjele potrošnje po danima u sedmici, nedjelja je apsolutni pobjednik s udjelom od 15,4%. Zanimljivo je primijetiti da je kebab popularan odabir kao večernji obrok s oko 30% ukupne dnevne potrošnje koncentrisane u vremenskom periodu od 16 do 18 sati.

Najveći gradovi u Bosni i Hercegovini odigrali su ključnu ulogu u ovom trendu. Sarajevo je vodeći grad po potrošnji kebaba, sa više od 60% ukupne godišnje potrošnje u zemlji, slijede ga Banjaluka i Tuzla, koji su također privukli značajan broj ljubitelja kebaba. Banjaluka je zabilježila najveći godišnji rast potrošnje kebaba – 350%, a slijede je Tuzla s rastom od 244% i Mostar s rastom od 138%.

Što se tiče prodajnih mjesta, Bosna i Hercegovina se ističe kao zemlja s najvećim postotkom restorana koji prodaju kebab u odnosu na ukupan broj partnera u aplikaciji sa svih 25 tržišta na kojima Glovo posluje. Više od 26,4% svih aktivnih partnera na platformi Glovo u Bosni i Hercegovini prodaje kebab, doner ili ćevape.

Kako bi zadovoljila potrebe korisnika, s obzirom na izvanredan rast potrošnje kebaba u Bosni i Hercegovini, Glovo podaci pokazuju da je zabilježen i značajan porast broja prodavnica koje prodaju kebab, za 53% u 2022. godini u odnosu na 2021.

Glovo je istražio najaktivnije potrošače kebaba u zemlji kako bi dobio uvid u korisničko ponašanje i preferencije. Jedno od najzanimljivijih saznanja je da najveći ljubitelj kebaba u svih 25 Glovo tržišta dolazi iz Bosne i Hercegovine, jer je prošle godine naručio čak 602 kebaba, što znači da je u prosjeku naručivao gotovo 12 kebaba sedmično. Također, prošle godine je jedan korisnik u Tuzli potrošio rekordnih 210 KM u jednoj narudžbi koja je uključivala kebab.

Ovi impresivni podaci potvrđuju da je kebab postao važan dio gastronomske scene u Bosni i Hercegovini, privlačeći ljubitelje ukusnih specijaliteta širom zemlje.